Szilva – Az őszi vitaminbomba

Magtól a termésig

Nemcsak a levelek színesedése jelzi az őszt, hanem egy ilyenkor érő zamatos gyümölcs érése is. A szeptember egyértelműen a szilva hónapja. Talán kevesen tudjátok, de rengeteg szilvafajta létezik, tulajdonképpen július közepétől október közepéig terem ez a kékes-lilás gyümölcs.

A szilvának összesen mintegy kétezer fajtája ismert. Ne csodálkozzatok annyira, mert ide sorolhatóak az ezer színben pompázó sárgás, pirosas és zöldes ringlók is. Eltérő lehet a formájuk is, hiszen vannak hosszúkásak, tojás alakúak és gömbölyűek is. Ráadásul, ha beléjük haraptok, láthatjátok, hogy lehetnek magvaválóak vagy nem magvaválóak. Ízűk is igen eltérő lehet, vannak savanykás, fanyar ízűek, vannak kellemesen lágy zamatúak, és egészen édesek is.

A szilva is sokféleképp felhasználható gyümölcs. Készülhet belőle lekvár, kompót, szósz és persze sütemény is. A szilva nagyon egészséges, mert nagyon sok vizet és kevés cukrot tartalmaz. Sok vitamin található benne, leginkább A-, B- és C-vitamin. Ezek a vitaminok azért fontosak, mert javítják a szervezetben az immunrendszer ellenálló-képességet. A szilvának egyébként magas a rosttartalma is, ami különösen jót tesz az emésztésnek.

Hogy válasszatok finom szilvát? Semmiképpen se vegyetek túl kemény vagy túl puha gyümölcsöt. A keményebb tapintású szilvát lehet, hogy még éretlenül szedték le a fáról, így előfordulhat, hogy savanykás az íze. A puha szilva viszont lehet, hogy túlérett, ezért azonnal meg kell enni. Figyeljetek arra, hogy a szilva szobahőmérsékleten kicsit utánérik, ezért érdemes inkább hűtőben tartani, és minél hamarabb, lehetőleg egy héten belül elfogyasztani.