Nyári folyadékpótlás okosan!

Kézenfogva a környezettel

Nyáron nemcsak a növényeknek nő meg fokozottan a vízigényük, de az emberi test is szomjazza a folyadékot. A rekkenő hőségben figyeljetek, hogy elég víz kerüljön a szervezetetekbe. Most azt szeretnénk megtanítani Nektek, hogyan tudjátok okosan és egészségesen pótolni a szervezetekben a folyadékot!

Az emberi test tömegének több mint a fele víz. A felnőtt férfiaknál általában 60 százalék, a nőknél 50 százalék, míg a csecsemőknél 70 százalék. A víz az egyik alapvető lételemünk, míg az ember élelmiszer nélkül 4-6 hetet bír ki, víz nélkül csak néhány napot. Nyáron különösen figyelni kell arra, hogy elég vizet vigyetek be. Gyerekeknek körülbelül 2 liter folyadékra van szüksége ezeken a kánikulai napokon. Ebbe a mennyiségbe persze beletartozik az élelmiszerekben lévő folyadék is.

A boltokban sokfajta cukrozott üdítőitalt lehet kapni, a szivárvány minden színében sorakoznak a polcokon. Ezek az italok, amellett, hogy a rengeteg cukrot tartalmaznak, és ezért károsak a szervezetre, kevésbé oltják a szomjat, mint a víz. Magyarországon kiváló minőségű víz folyik a csapból, így ha igazán szeretnétek figyelni a környezetre, és nem szennyezni azt feleslegesen az ásványvizes üvegek műanyag palackjaival, nyugodtan igyatok az otthoni csapból. Ha van a közeletekben tiszta, bevizsgált, ivóvíznek minősített forrásvíz, abból is ihattok jó pár pohárral naponta.

Ha a vizet jégszekrénybe rakjátok, és egy kis citromot csepegtettek hozzá, igazi, fanyar ízű nyári hűsítőt készíthettek. Nem ajánljuk viszont, hogy a mélyhűtőbe tegyétek, vagy túl sok jégkockát rakjatok a poharatokba, mert a túlzottan hideg folyadék könnyen „leforrázhatja” a torkotokat, és légúti megbetegedéseket szerezhettek.

Vannak különösen magas víztartalmú gyümölcsök, amelyek fogyasztásával kevésbé érzitek magatokat szomjasnak a nap folyamán. Ha sárgadinnyét, görögdinnyét, almát, áfonyát, vagy őszibarackot esztek, nem csak a folyadékpótláshoz járultok hozzá, de az egészségetekért is sokat tesztek!